Fredag

Godmorgon! Jag tänkte bara börja med att be om ursäkt för den dåliga uppdateringen igår. Jag kom aldrig in i duschen för min värdmamma ville ha hjälp med en massa ärenden, så det var full rulle hela eftermiddagen. Vi åkte till säkert fem olika affärer för att hitta allt som vi behövde för att kunna baka och så fort vi var tillbaka från det var det dags för mig att hämta flickorna från skolan. När vi kom hem hjälpte jag min värdmamma att baka medan ungarna gjorde sina läxor och efter det hjälpte de till att dekorera alla muffins med glasyr. Vi gjorde två dussin muffins till 11åringens klass, ett dussin mini muffins till 8åringens skola, några mini muffins till oss själva och en tårta. Nu skulle ha sett hur det såg ut i köket med alla dessa muffins överallt.

Till middag åt vi kinamat och sen hade 11åringen simträning. Då passade jag på att hoppa in i duschen, för det var inte föräns då jag äntligen hade tid för det. Gick och la mig gjorde jag inte föräns vid 12am, på grund av att jag hjälpte min värdmamma att fixa iordning köket tills idag.

Nu kanske ni undrar varför 11åringen skulle ha med sin muffins till sin klass. Det är nämligen hennes födelsedag idag (så nu får jag börja kalla henne för 12åringen istället) och då brukar barnen ta med sig någon form av fika in till klassen och bjuda på. Det känns inte som att det var så länge sen som jag precis hade kommit hit och hon fyllde elva, men det är alltså ett helt år. Vart tar tiden vägen egentligen?

Nu är det hög tid för mig att rulla igång dagen och se till att få gjort alla dagens bestyr. Ska försöka uppdatera bättre idag än jag gjorde igår. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0