Måndag

God morgon! Det blev en väldigt lång kväll och natt igår. Efter att ungarna hade kommit hem flöt allting på fram till runt 8pm tiden, då det var dags för dem att gå till sängs. De åt bra vid middagen, men sen helt plötsligt får 8åringen världens magkramp och börjar gråta floder. Jag har ingen aning om vart det kom ifrån och inget jag gjorde fick det att försvinna. Vi provade verkligen allt, men utan resultat. Vid 10.40pm tog sen till slut tröttheten över och hon somnade i mina armar, medan vi satt nere i soffan och jag masserade hennes mage. I och med att 8åringen grät så mycket så höll hon även 11åringen vaken och hon somnade också alldeles för sent, men som tur var så kunde vi alla gå och lägga oss till slut. Jag kunde dock inte somna föräns runt midnatt och då var jag helt slut.

Idag var det dags att vakna upp vid 6.50am igen och väcka barnen, för att se till att de kom iväg till skolan i tid. Båda flickorna var lite trötta under morgonen, men de gjorde sig iordning snabbt och vi kom iväg i god tid för en gångs skull. Det går alltid mycket snabbar för dem att göra sig iordning när deras mamma inte är hemma på morgonen, men jag önskar att det kunde vara så även när hon är hemma. Hur som helst så kommer jag ta det lugnt idag och vila, för jag är jätte trött efter att inte ha fått tillräckligt med sömn.

Och nu till vinnaren av helgens tävling. Valet stod mellan två av kommentarerna och det var inte lätt att bestämma vem av dem som det skulle bli, så det slutade med att jag drog mellan de två. Grattis till Therese K! Att någon så liten behöver genomgå så mycket och klara av det är verkligen något att vara tacksam för och även att tekniken för att kunna hjälpa människor med dessa sjukdomar finns idag är helt otroligt. Jag tror att alla som känner någon som varit/är riktigt sjuk eller har varit/är riktigt sjuk själv också uppskattar dagens tekniska framgång och förstår hur du känner. Skicka din adress i ett mail till: [email protected], så skickar jag vinsten till dig så snart jag kan. Ännu en gång grattis.

Bjuder på den här bilden på mig från när jag var i Florida :D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag vill bara gratta vinaren i tävlingen. Fantaskiskt vad läkarvetenskapen kan idag.

2008-12-01 @ 16:39:03
Postat av: Therese

Tack :D Roligt att jag vann och det värmer att fler tycker det är viktigt med läkarvetenskapen. Om man vill veta lite mer om HLHS så finns sidan: Lena/hlhs.htm" rel="nofollow">http://www.hjelmer.se/MattiasLena/hlhs.htm.



Om man själv vill göra något för att bidra till att stödja hjärt-och lungforskningen så kan man bl.a. köpa hjärtepins som säljs i februari månad för ca 20 kr. Delar av pengarna går till forskning och detta året fick de in 15 miljoner som de bl.a. satsade på nya maskiner så man kan upptäcka HLHS tidigare.



Ha de fint Sara :)

Kram :D

2008-12-01 @ 17:31:00
Postat av: Kjell

Hej Sara, hoppas att de amerikanska "mallen" överlever när du åker hem om en månad, du har väl meddelat att du åker, så dom kan minska sina lager.

Ha de' / Kjell

2008-12-01 @ 22:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0