Söndag

Sorry, för den sena uppdateringen, men jag sov riktigt länge imorse för jag var så himla trött. Anledningen till att det bara blev ett inlägg om gårdagen är för att jag inte gjorde något alls. Jag satt bara inne på mitt rum hela dagen och tog det lugnt och kollade på tv. Blev visserligen att jag jobbade lite på eftermiddagen, men det vara bara i ett par timmar och jag var ju ändå hemma så det spelade ingen roll. Det var bara 11åringen som var hemma och vi hade det riktigt trevligt och satt och pratade en massa i soffan i vardagsrummet. Den ungen kan verkligen prata när hon känner för det så det är inte lätt att få en syl i vädret själv, men jag är bara glad att hon vill prata med mig. Jag tar ju mycket hellre hand om en unge som känner sig trygg nog i min närhet att hon kan prata med mig, än en som inte säger ett pip.

På kvällen satt vi ner allihopa och åt middag tillsammans och det var riktigt mysigt. Inte ofta som vi gör det, så det känns alltid lika trevligt när det händer. Vi fick ingen riktig ro dock vid matbordet på grund av att katten som också bor här var hos veterinären. Hon har haft en böld på ena kinden i ett par dagar, så igår runt lunchtid tog min värdmamma henne till djursjukhuset här i närheten. Hon var tvungen att lämna katten där så de kunde undersöka henne och sen söva ner henne för att kunna tömma bölden på var. Inte föräns vid 7pm ringde de och sa att vi kunde åka och hämta henne igen. Jag stannade hemma med barnen medan min värdmamma hämtade hem katten och när hon kom tillbaka sa hon till oss att kolla ut genom fönstren. Vi fattade först inte varför, men sen såg vi att det snöade ute. Den första snön la sig sakta på gräset och allt blev sådär mysigt vintervitt. Jag är inget stort fan av snö och kyla, men jag tycker alltid att det är lika fint med nyfallen vit snö överallt. Så länge jag inte behöver gå ut i den vill säga ;P


Min lilla "cone-head princess" sover så sött!

Nu ska jag snart ta och hoppa in i duschen och sen ska jag nog ta mig en sväng till mallet känner jag. Orkar inte sitta inne en dag till och vill gärna dra en sväng förbi shoppingcentret och se vad de har för snyggt denna helgen. Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0