Tisdag

Hola! Igår tog jag det väldigt lugnt under dagen medan ungarna var i skolan. Lite för lugnt kanske, för jag fick inte gjort några av mina hussysslor. Istället spenderade jag tiden framför datorn och med att fylla i utväxten i mitt hår, så nu ser det bättre ut igen. Jag pratade också med mamma över msn och det även lite tv-tittande under dagen. Skoltiderna är tillbaka till det normala, så nu hämtar jag töserna vid den vanliga tiden 2.30pm igen. Hjälpte dem med deras läxor och sen vid 5pm körde jag dem till deras mormor, för de skulle äta middag där. Medan de var borta passade jag på att se på helgens avsnitt av "Desperate Housewives" som jag missade. Hämtade flickorna igen vid 7pm tiden och sen tog de var sin dusch och efter det var det dags för sängen. Jag tyckte det var lika bra att få dem i säng tidigt i och med att det blev så extremt sent i söndagskväll. Jag la mig i sängen och kollade lite på tv och sen var det dags för mig att sova också.

Idag är det tisdag och det innebär den kortaste arbetsdagen under min vecka. Jag har visserligen en hel del saker jag måste göra nu medan ungarna är skolan i och med att jag inte gjorde något av det igår, men det överlever jag. Jag behöver ju inte laga middag ikväll eller ha barnen springandes i huset hela eftermiddagen, så att göra lite extra städning känns ändå rätt lugnt. Ska även försöka att komma ut och ta en promenad idag, men det beror på om jag har någon tid över eller inte.

Nä, dags för mig att göra mig iordning och sätta igång med alla de bestyr jag måste få gjort idag. Tjingeling och på återseende. (Vet inte varför men av någon anledning visas inte detta inlägg. Får väl se hur lång tid det tar innan det är fixat).

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej!

En helt vanlig dag låter det som, skönt att ha en kort dag för en gångs skull. Var samma för min del men vi har mycket plugg som vi ska göra.



Ha de fint! Kram

2008-12-02 @ 17:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0