Blir inte alltid som man tänk sig

En väldigt kul grej hände precis och jag bara kände att jag var tvungen att berätta om det. Här i huset där jag bor och jobbar finns det en liten söt siames katt och hon är bara för rolig ibland. När jag satt framför tv:n nere i vardagsrummet och åt min lunch hoppade hon helt plötsligt och utan förvarning upp i mitt knä. Jag tänkte inte så mycket på det för det gör hon alltid, men den här gången gjorde hon något jag aldrig sett henne göra förut. Medan jag satt och äter mina smörgåsar med äggröra ser jag helt plötsligt hur en liten tass kommer upp och lägger sig på min macka och sen försvinner igen. Jag tänkte att jag äter väl bara runt det ställe där hon hade lagt sin tass, men då hände samma sak igen och den här gången fick hon mig att tappa hela smörgåsen. Som tur var landade den på tallriken och inte på golvet, så jag tog med mig alltihop ut i köket, skrapade av äggröran och gav den till den lilla bråkmakaren och det blev ju hon jätte glad över. "Mission accomplished" för hennes del alltså.

Nu är det dags för mig att göra mig iordning och sen åka och hämta barnen från skolan. De har bara halvdag idag och slutar redan vid 12.30pm. Alltså är det hög tid för mig att ge mig av.

Det är tur för henne att hon är så otroligt söt ;P

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som hon lärt sig av Silver.

2008-11-20 @ 18:21:37
Postat av: Mamma

Låter som Silver eller hur?

2008-11-20 @ 18:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0