Regnet det bara öser ner..

Lördag morgon här borta i Little Silver, New Jersey, USA och det har bara regnat hela morgonen.. Som amerikanerna hade sagt: "It's poring cats and dogs".. Haha, älskar det uttrycket för det låter så otroligt fånigt att det skulle regna katter och hundar, men som sagt så är det ju bara ett uttryck.. Som tur är så åskar det inget i alla fall och tur är väl det, då jag inte är något stort fan av muller och blixtar.. Regn kan vara ganska mysigt, för då kan man krypa ner i sängen med en bra bok eller vira in sig under en filt framför tv:n och bara ha en riktig gosedag..

Hur som helst så kommer jag nog inte göra fler knop idag, än jag gjorde igår.. Städade visserligen hela huset undet tiden ungarna var i skolan samt tog katten till vetrinären för vaccination, men utöver det tog jag det ganska lugnt.. Satt ner och åt pizza framför tv:n med hela min värdfamilj på kvällen (det var riktigt mysigt) och när jag hade slutat jobba för dagen satte jag mig på mitt rum och kollade på lite tv innan jag kröp till säng vid 10.30pm tiden..

Idag vaknade jag vid 8.30am och tog mig sakta med säkert upp ur sängen.. Var så himla trött att jag bara ville somna om, men kände att det var dags att gå upp så jag inte sov bort hela morgonen/förmiddagen.. Min värdmamma bad mig fixa iordning pankakor till barnens frukost, så det har jag gjort nu på morgonen.. Egentligen skulle töserna spendera denna helgen hos sin pappa, men de ringde honom igår och frågade om de inte bara kunde gå på bio och middag med honom idag (lördag) och vara här hos sin mamma resten av tiden och det gick han med på.. Han ska visserligen ta lilltösen till hennes simtävling imorn, men det är i stort sett all tid de kommer ha med honom denna helgen.. Jag kanske drar iväg på en bio medan ungarna är med sin pappa idag, men det återstår att se.. Kanske även slår en pling till Tina och kollar om hon har några planer för idag.. Har inte pratat med henne sen förra helgen, så det är nog dags att höra av sig nu tror jag ;P Skriver ett inlägg lite senare idag och berättar vad det blev att jag hittade på..

Tingeling så länge!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sådana slappar helger är jättesköna tyvärr blir det av alldels för sällan. Kramar

2008-11-16 @ 09:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0