Söndag

"Hola" på er. Förlåt att jag aldrig skrev igår kväll, men det ena ledde till det andra och jag orkade helt enkelt inte skriva efter lång och kalla dag utomhus. Matchen var i alla fall kul att se och nu har jag ännu en upplevelse jag kan checka av från min lista över saker jag vill göra medan jag är i USA. Kallt som i en förbannad iglo var det så man njöt inte så mycket av att behöva sitta still, men det var väldigt roligt att se alla fotbolls spelare springa in i varandra. Det small till rejält ett par gånger så man undrar ju om de inte blir rätt mörbultade efteråt. Här kommer lite bilder från innan och under matchen.

Innan matchen gör man vanligtvis något som kallas "tailgate" och detta innebär kort och gott att man umgås, äter medtagen mat och skämtar runt. Laddar inför matchen helt enkelt.

Matchen är igång.



I paus underhållningen hade de "cheerleaders", en orkester som marscherade på planen samtidigt som de spelade och en dansgrupp som visade upp vad de kunde. Det var riktigt kul att se hur otroligt stor denna sporten verkligen är här borta.

Idag tänker jag ha en lugn dag, men jag har redan planerat in att gå på bio med Tina så ska ta mig ut en liten stund i alla fall. Annars tänker jag mest hålla mig inomhus och borta från kylan. Hoppas ni alla får en trevlig söndag också. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0