Thanksgiving dinner

Tänk vad en liten tupplur kan göra mycket. Visst, jag kände mig inte 100% frisk när jag vaknade (hade inte räknat med det heller), men vilken skillnad jag kände. Jag var inte alls lika trött och jag kände att jag i alla fall skulle kunna klara av resten av dagen. Det var mycket som skulle göras under dagen idag, så det var skönt att jag kände mig lite bättre. Min värdmamma var ledig från jobbet idag för hon hade planerat att ha en liten "Thanksgiving"-middag här idag, eftersom ungarna är hos sin pappa imorgon då "Thanksgiving" egentligen är. Min värdmamma lagade maten tillsammans med barnens mormor och jag hjälpte till genom att stryka bordsduken och duka med tallrikar, glas och bestick. Vid 12.30pm hämtade jag hem töserna från skolan och sen hjälpte de också till att förbereda inför middagen. Vi hade riktigt roligt tillsammans hela eftermiddagen med alla förberedelser och ståhej. Vid 5pm tiden kom de fåtalet gäster som vi hade bjudit in och sen åt vi den goda maten. Efteråt var det dags för dessert och den bestod av tre olika tårtor, "brownies" med hallon och choklad i form av fjärilar. Jag var dock så mätt från maten att jag skippade efterrätten. Som  tur är finns det jätte mycket rester från alltihopa, så jag har att äta imorgon om jag känner för det. Nu har alla gäster åkt hem och barnen har åkt iväg till sin pappa. Min värdmamma håller på att packa för fullt för tillfället, för hon ska åka iväg till Aspen, Colorado imorgon och vara där tills på tisdag. Själv kommer jag spendera hela morgondagen här hemma och sen blir det förhoppningsvis att jag åker till Jeanette på fredag och stannar där tills på söndag. Det beror på hur jag mår imorgon, för känner inte för att åka dit om jag är sjuk. Håller tummarna för att jag kommer vara frisk.

Nu är det dags för sängen och förhoppningsvis en bättre natts sömn än föregående natt. Ska försöka vila så mycket jag bara kan och krya på mig bäst jag kan. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en jättetrevlig afton. Kramar

2008-11-27 @ 15:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0