Konserten

Igår eftermiddag (klockan 5.45pm för att vara exakt) satt jag, mitt yngsta värdbarn och en av hennes kompisar på tåget påväg mot Newark.. Vi tog bilen till tågstationen här i Little Silver och sen färdades vi alltså med tåg.. Till tösernas stora förtjusning var det ett dubbeldäckar-tåg vi fick åka med och vi skulle ju självklart sitta på övervåningen.. De pratar och skrattar och verkar hur exalterade som helst.. Vid 6.48pm anlände tåget till Newark Penn Station och då var det dags att gå den korta biten till "the Prudential Center" där "the Cheetah Girls"-konserten skulle äga rum.. Regnet det bara öste ner, men det var inte något som vi brydde oss om det minsta för vi skulle ju på konsert och lite regn har ju ingen dött av ;P När vi kom fram till den stora arenan (där det även spelas hockey, basket och ett flertal konserter varje vecka) visade vi upp våra biljetter och sen letade vi oss till våra platser på läktaren.. Vi satt relativt långt bort från scenen, men det var helt okej ändå.. Man såg allting hur bra som helst, det enda som inte var perfekt var att medlemmarna i gruppen såg ut att inte vara mer än fem centimeter långa.. Var ju mer för musiken vi var där i alla fall (eller snarare jag var där, för flickorna var det ju tanken att vara så nära sina idoler)..

Själva konserten sen var hur bra som helst.. Först var det ett förband som hette "the Clique Gilrs" som sjöng sina låter i ungefär en halvtimme, sen var det en paus på 40 minuter.. Stämmningen byggdes upp inne i arean och sen kom de äntligen ut på scenen.. De som alla hade väntat på.. "The Cheetah Girls"!! "The Cheetahs" (som de också kallas för) sjöng nästan bara låtar som jag visste texterna till.. Det var nog bara två utav alla låtar som jag inte kunde mer än refrängerna till.. De sjöng bland annat "Cheetah Love", "Fuego", "No Place Like Us" och självklart också "One World", eftersom det till och med är namnet på turnén.. Det hördes tydligt att det var fullt med barn i publiken, för varje gång någon av "the Cheetahs" skrek ut: "Make some noise", så hörde man nästan bara gälla barnstämmor.. De sjöng, dansade och pratade med publiken i cirka en timme och sen var det hela över.. Vid 9.40pm gick vi sen trött, men glada till tågstationen för att ta tåget hem.. Dock så missade vi precis tåget, så vi var tvungna att vänta en timme till.. Töserna var så trötta att de nästan somnade medan vi satt och väntade och sen väl på tåget så blev det faktiskt så att de båda somnade.. Jag gjorde mitt bästa för att hålla mig vaken för jag var så trött att jag hade också kunnat somna, men jag klarade av att inte somna ;D

När vi kom tillbaka till Little Silver igen körde jag hem kompisen och sen åkte jag hem med lillan och bäddade ner henne i sängen.. Alla andra i huset hade redan somnat och inte undra på det, då vi inte var hemma föräns vid 12am (midnatt).. Så fort jag hade fått lilltjejen i sängen gick jag också och la mig och min dag var över..

The Cheetah Girls!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en trevlig kväll. Kram

2008-11-15 @ 07:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0