Detta dumma land

Känner bara att jag måste skriva av mig lite nu, i och med den frustrerande händelse som jag upplevde denna morgon.. Dagen började helt okej och allt, med att ungarna gick upp utan problem och jag fick iväg dem till skolan i god tid och allt, men sen gick det ju rakt utför.. Varför kanske ni undrar nu?? Jo, det är för att idag hade jag planerat att åka iväg för att förnya mitt amerikanska körkort, men tji fick la jag när jag kom dit.. Jag har försökt sammanlagt fyra gånger och alla gånger var det något.. Första gången var det för att deras datasystem hade kraschat, andra gången var det för att det var alldeles för lång kö så jag var tvungen att åka bara för att hinna hämta upp töserna från skolan och tredje gången var hela stället stängt, så då gick det ju inte heller..

Så till dagens försök och jag blir så irriterad bara jag tänker på det.. Jag åker dit vid 9am tiden och säger till de i receptionen att jag vill förnya mitt körkort.. De ger mig en papperslapp som jag måste fylla i med information om mig själv och sen ställer jag mig i nästa kö.. Där ber de mig att ta fram mitt pass och två andra identifikationer och sen går jag till nästa kö.. Där får jag sen reda på att bara för att jag bytt från au pair-visum till turist-visum, så kan jag inte skaffa något mer körkort här i Staterna.. Fy fasiken alltså, för detta dumma land ibland alltså.. Allting ska hela tiden vara så himla byråkratiskt och bla bla bla.. Så nu bara för att jag inte kan få något nytt amerikanskt körkort måste jag fixa ett nytt internationellt ett, men det löser då bara halva problemet.. Andra delen av hela skiten är att jag inte kommer kunna köra töserna till deras simträning mer.. För att göra det måste man ha ett amerikanskt körkort och det räcker inte med ett internationellt..

Jaja, får väl försöka tänkte positivt och i alla fall var glad över att så fort jag fått mitt nya internationella körkort, så kan jag i alla fall köra helt vanligt.. Dessvärre kommer det ta minst två veckor innan jag har det, men det överlever jag förhoppningsvis.. Det är dagar som dessa som jag bara vill åka hem till Sverige igen.. Usch och fy!!

En frustrerad och irriterad Sara..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Upp med humöret allt fixar sig till slut, det gör det alltid.

2008-11-12 @ 20:14:12
Postat av: Malin Karlsson

Hej!! VA??? Du skojar att du inte kan få nytt körkort.. men har det andra gått ut?? För det går väl inte ut förrän om något år?? Det gör inte mitt iaf...



Kram

2008-11-12 @ 20:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0