Lite funderingar

Regnet bara öser ner utan för fönstret och jag sitter här vid datorn och läsar andras bloggar och kollar runt på internet i övrigt. Töserna kommer komma hem om två timmar, så jag har fortfarande lite tid kvar för mig själv. Jag har sett på tre filmer på tv så här långt och fler kommer det blir. Var även ute en sväng med bilen och lämnade tillbaka lite saker som ändå skulle varit tillbaka imorgon. Åkte även till mataffären och köpte med mig lite godis. Jag har verkligen inte ätit bra under den tiden jag varit själv nu. Massa godis, chips och annan skräpmat är vad det har blivit, det ska ändras nu när vardagen kommer tillbaka igen.

Något jag insett nu under de här dagarna då jag varit för mig själv är att jag verkligen vill ha ett eget "place". Är trött på att bo hos någon annan och inte kunna ha mina egna regler. Visst, det finns bra saker med att bo i någon annans hus också för man behöver inte bry sig om räkningar och sådana saker, men jag känner att jag är redo för att starta ett nytt kapitel i mitt liv. Den delen då jag flyttar hemifrån och ska klara mig på egen hand. Ha mitt eget ställe att kalla hem och tja, bara en plats som är min och ingen annans helt enkelt. Tror att jag kommer försöka skaffa mig en egen lägenhet när jag kommit hem igen. Har jag klarat av att bo i någon annans hus i över ett år och klarat mig utan min familj, så kommer jag nog klara av att bo i en egen lägenhet helt galant. Då får jag också chans att skaffa mig en liten hund som jag längtat efter att göra så länge, men inte kunnat göra så länge jag bott hemma då min pappa är allerigisk. Haha, vilka planer jag har för när jag kommer hem :D Ska bli intressant att se hur länge det tar innan jag flyttar ut ur mina föräldrars hem efter att jag kommit hem igen. Kommer i alla fall börja med att bo hos dem ett litet tag i och med att jag inte har något eget ännu, men sen får vi se. Har inte bestämt om jag vill hitta en lägenhet nära eller långt borta, men är rätt sugen på att flytta till Stockholm. Göteborg har aldrig varit en stad för mig, men jag gillar mysiga Stockholm. En storstad i min smak ;P

Jaja, en sak i taget. Först ska jag ju komma hem till Sverige igen och komma tillbaka till livet där. Det kommer bli skönt att få träffa alla igen, för jag saknar dem så mycket. Home is were your heart belongs. Home sweet home!♥

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men vårt äventyr i london då?

2008-12-01 @ 04:44:53
URL: http://virrrpannan.wordpress.com
Postat av: Gynning

Vilken fin och stilrenblogg du har.

2008-12-01 @ 09:56:35
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0