Torsdag morgon

Vilken morgon det var idag alltså.. Inte för att det hände så himla mycket, men det kändes så himla lång.. Väckte töserna som vanligt vid 7am, så de kunde gosa lite med sin mamma innan det var dags för dem att klä på sig, borsta tänderna och äta frukost.. Jag brukar försöka åtminstone ha kommit in i bilen med ungarna innan 8am då skolan börjar vid 8:15am, men idag gick det bara inte.. Varenda morgon säger jag till dem att de måste vara snabbare för annars kommer de komma försent till skolan, men inte förändras något.. Idag kom vi inte hemifrån föräns klockan redan var 8:15am och det är inte bra alls.. Det innebär ju att de är sena och det är något jag verkligen inte gillar.. Känner mig som en dålig aupair då, även fast jag vet att jag gjort allt jag kan för att faktiskt få iväg dem i tid..

Hur som helst, så kommer förhoppningsvis resten av dagen att se bättre ut.. Nu är ungarna i skolan, så jag får några timmar nu mitt på dagen för mig själv då jag bara kan slappa.. Sen i eftermiddag när barnen kommit hem igen blir det läxor och ännu lite senare ska jag och lilltjejen samt en av hennes kompisar åka på konsert.. Min värdmamma har nämligen köpt biljetter till "the Cheetah Girls - One World Tour", så det är den vi ska se/lyssna på.. Det ser jag faktiskt fram emot, för även fast de är en grupp som mest riktar sig mot barn så tycker jag att deras musik är riktigt bra.. Jag har sett alla filmer med dem och jag skäms inte för att medge att jag tycker om deras låtar.. Lyssnar man på texterna så är de riktigt fina och det finns faktiskt en hel del budskap om livet i dem.. Bara lyssna på texten till låten här nedan så tror jag ni fattar vad jag pratar om..


Adrienne Bailon (Channel from the Cheeta Girls) - What If

Jaja, hörs och syns!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni får en trevlig kväll.

2008-11-13 @ 21:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0