Ny månad = nya tag

Ja, det var i alla fall vad jag trodde det skulle bli när september månad övergick till oktober.. Jag kunde ju inte ha varit mer ute och cyklat.. Den nya månaden började precis som den förra slutade: med bråkiga ungar och en trött och deprimerad Sara.. Ibland orkar jag verkligen inte med alla dessa motgångar, men jag antar att man får ta det onda med det goda eller något i den stilen..

De senaste dagarna har inte varit helt värdelösa ändå.. Ungarna var lediga från skolan både tisdag och onsdag, på grund av att det var det judiska nyåret.. Nämde ju lite om det i föregående inlägg också och tydligen är detta en högtid som börjar med en mässa i synagogan på kvällen den fösta dagen och sen går över en hel dag och en förmiddag, därav var töserna lediga.. Vanligtvis är jag inte jätte förtjust i att de inte har någon skola, för det innebär ju för det mesta att jag måste ha dem här hemma med mig under dagarna, men som tur var för mig var de inte hemma många timmar under dagen i alla fall.. De var mässa i synagogan igen på morgonen/förmiddagen av tisdagen, de kom hem vid lunch och ungarna bara bråkade och tjatade emot allt min värdmamma eller jag sa till dem och sen vid 5pm tiden åkte de för att "kasta bort sina synder" ner i floden.. Jag stannade hemma hela dagen och tog det lugnt och grejade lite i huset.. På kvällen hade töserna middag med sin mormor och morfar, medan min värdmamma hade över en tekniker som fixade så att alla datorer i huset funkar som de ska..

Onsdagen började på samma sätt, men sen vid lunch var ju som sagt festligheterna över.. Min värdmamma åkte iväg till sitt jobb och jag fick ta över barnvaktande.. Säger bara usch och fy, för det.. Började helt okej med att jag gav dem lunch och det verkade de jätte tacksamma för och de åt på bra.. Efter det gick det i stort sätt bara utför.. De lyssnade inte på mig när jag bad dem att ta bort sin disk, när de skulle "sjunga" så skrek de för fulla halsar, de sprang runt som galningar i huset och till råga på allt, så när dagen kom till ända fick jag reda på att den äldsta tösen fortfarande inte var klar med sina läxor även fast jag hela eftermiddagen tjatade på henne att göra den och frågade henne ett flertal gånger om hon var klar och det svar man fick var "ja".. Blir så illa less på det, för inte nog med att hon skapar problem för sig själv och sin framtid, utan det får ju även mig att framstå som en dålig au pair och det uppskattar jag verkligen inte.. Till slut var i alla fall dagen över och jag kunde stänga in mig på mitt rum och bara försöka glömma allt ihop..

Jag hoppas verkligen att dagen idag blir bättre.. Ungarna är tillbaka i skolan igen (vilket är helt underbart skönt) och jag hoppas att de är på gott humör när jag hämtar dem igen.. Lilla tösen ska eventuellt åka till mormor senare, så då kommer jag ju bara ha den stora hemma och det blir alltid så mycket lugnare här i huset när bara den ena är hemma..

Nu får jag ju ta och klar göra några saker här innan jag avslutar detta inlägget.. Jag vet att det låter som att jag hatar dessa barnen och inget hellre vill än att slippa dem, men så är verkligen inte fallet.. Jag tycker så himla mycket om dem och är så otroligt glad att jag fick äran att vakta dem, men precis som alla andra barn kan de vara riktigt hemska ibland när de känner för det.. Jag skulle verkligen inte byta ut mina sötnosar mot några andra barn i världen, trust me..

Nu så är det dags för mig att åka och hämta upp busfröna.. Håller verkligen tummarna för att eftermiddagen ska gå smidigt och utan några större missöden.. Jag kommer hålla er uppdaterade om hur det gick..

Sara

Kommentarer
Postat av: elvira

förstår precis hur du känner med barnen, de är sjukt jobbiga många gånger men samtidigt är de också helt underbara, jag saknar mina barn jätte mycket.

hoppas i alla fall att allt är bra kramar

2008-10-02 @ 21:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0