Ungarnas meny

Okej, jag säger bara en sak.. Mina värdbarn äter en enformig diet och det är så himla tråkigt att man varje vecka äter samma mat om och om igen.. En typisk lunch för dem (här i Staterna måste alla barn ta med sig sin egen skollunch till skolan) ser ut ungefär såhär:
 - En smörgås med antingen ost eller jordnötssmör
 - En frukt eller grönsak
 - En termos med vatten
 - Sen får de alltid välja en extra grej i form av kex, mandlar, ost, yoghurt eller en liten påse popcorn

Till middag varvar vi alltid runt på fem rätter, med vissa undantag.. Dessa olika alternativ är:
 - Senap/honungs marinerade kyckling med potatisklyftor
 - Krispig parmesan täckt kycklingbröst med ris
 - Kalkonköttbullar med pasta
 - Sallad plock (alla för mixa sin egen sallad)
 - Pasta med tomatsås

Ibland händer det att några av ovanstående byts ut mot en pizza, wokade grönsaker eller olika pastarätter.. Från vad jag har hört så ska barn ha en bred och varierad kost och hur min värdmamma får inte det uttrycket i detta förstår jag mig inte på alls.. Sen så har jag inte direkt fått uppfattningen att amerikaner är de mest hälsosamma, men när min värdmamma går runt och säger att hon vill att barnen ska äta nyttigt och allt så hänger jag inte riktigt med.. Jaja, det är hennes val och jag lag den mat jag blir tillsagd att fixa iordning.. Inte mitt beslut som sagt..

Somethings just doesn't make sense?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0