Up and down and up again

Mitt humör åker verkligen berg-och-dalbana i stort sätt varje dag just nu.. Ena dagen börjar bra med att jag känner mig utvilad och redo att ta mig an vad som helst, men sen så händer det alltid något som tar ner mig på jorden igen och dagen känns förstörd, tills nästa rus kommer och jag blir på bra humör igen för att något roligt eller bra har hänt.. Sen är det även dagar som börjar dåligt och sen går mitt humör upp och ner, upp och ner.. Det som alla dagar dock har gemensamt är att de väldigt sällan slutar med att jag är på bra humör.. På kvällen när jag går och lägger mig har jag nästan alltid samma sinnestämning: trött, uttråkad och allmänt deprimerad..

Nog om det nu, för jag tänkte ta och berätta lite om vad jag haft för mig igår och idag.. Gårdagen började som vanligt, så finns inte mycket att rapportera om det.. Tog det mest lugnt här hemma medan töserna var i skolan.. Körde lite snabbt till mataffären för att köpa nytt shampoo, balsam och tvål, för de har jag bara väldigt lite kvar av.. Inhandlade även några saker som min värdmamma bett mig köpa hem.. På eftermiddag/kvällen hade ungarna middag med sin pappa.. De brukade ha det på torsdagar förut, men det slutade de upp med runt samma tid som skolan startade nu i höst.. Som tur är för mig har det nu återgått till det normala och jag får åter igen min lediga kväll mitt i veckan, dock med skillnaden att det är en annan dag i veckan nu än tidigare.. Hur som helst så spenderade jag den tiden då flickorna var borta framför tv:n och datorn och bara tog det lugnt.. Satt faktiskt framför tv:n och datorn även efter att de hade kommit tillbaka.. Min värdmamma hade inte kommit hem från jobbet än när barnen kom, så jag fick se till så de fick på sig sina pyjamaser och borstat sina tänder.. Så fort min värdmamma kom hem slutade jag jobba och då gick jag in på mitt rum igen och tog det lugnt.. Kollade på "the Janice Dickinson Modeling Agency" och sen kröp jag ner i sängen och somnade..

Idag var morgonen helt alldaglig, med enda skillnaden att jag slapp köra töserna till skolan då de hade "Walk and Bike Day" i skolan.. Detta innebar kort och gott att skolan ville att så många elever som möjligt skulle gå eller cykla till skolan.. Tycker det verkar lite skumt att de måste ha en speciel dag för detta, men sen så är ju amerikanska ungar så himla bortskämda att de blir körda i stora SUV's överallt.. Latmaskar säger jag bara..

Hade lunch på Sawa i Pier Village tillsammans med Tina, hennes svenska kompis Lena (som är här och hälsar på), Elli och hennes svenska kompis Petra (som är här och hälsar på henne).. Det var en asiatisk restaurang vi gick till och de hade jätte god mat.. Åkte hem igen efter lunch och väntade på att lilltjejen skulle komma hem från skolan.. Efter att hon hade gjort det åkte vi och hämtade upp den stora tösen och körde henne till tandläkarn.. Vi lämnade visserligen bara av henne där, för min värdmammas ex-pojkvän (som nästan är som en extrapappa för ungarna) skulle ta över efter det.. Körde hem med lillan igen och hjäpte henne att göra sig iordning för kvällens middag det skulle ha med sin mormor och morfar.. Vid 4.30pm hade både min värdmamma och den andra tösen kommit hem igen, så då gjorde de sig iordning också och strax innan 5pm åkte de iväg..

Nu är klockan snart 8.20pm och jag sitter och tittar på "Top Model - Cycle 11" och det är typ framför tv:n som jag har suttit ända sen de andra tre åkte här ifrån och det är här jag tänker spendera resterande del av kvällen också, fram tills jag går och lägger mig.. Jag vet, vilket otroligt intressant kvälls liv jag har här va?? ;P Haha nä, men det är faktiskt rätt skönt att inte göra något efter en lång dags arbete.. Man får en chans att varva ner och reflektera över det som hänt under dagen, vilket är riktigt skönt på ett sätt, men samtidigt jobbigt på ett annat sätt.. Det är ju då man får chans att tänka över alla misstag man gjort under dagen och de som känner mig vet att jag är väldigt hård och kritiskt mot mig själv, så man kan väl säga att det är då jag har tid att "slå på mig själv"..

Jaja, ha en fortsatt trevlig kväll/natt eller vad det nu är när ni läser detta ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0