"Hejdå" är ett svårt ord

Nä, fy på mig vad länge det är sen jag skrev sist.. Det har dock sin enkla förklaring i att jag har varit lite nere ett par dagar nu i och med att Tina åkte hem.. Själva arbetsveckan i sig var helt okej och det var väl först på torsdagskvällen som det verkligen började gå lätt utför.. Efter jobbet mötte jag nämligen upp Fair Haven-Tina och Red Bank-Tina på Monmouth Mall för spendera Fair Haven-Tinas sista kväll i USA med henne.. Gick först runt och kollade i lite affärer innan vi bestämde oss för att se om de visade någon bra film på bio som vi ville se.. Vi såg snabbt att de hade premiär visningen av "High School Musical 3"-filmen 12.01am (en minut efter midnatt), så vi alla tre ringde våra värdföräldrar för att kolla om vi fick vara ute så sent och se på filmen.. Red Bank-Tina och jag fick klartecken av våra värdföräldrar, men Fair Haven-Tina fick inte tag på sina.. Slutade med att vi åkte in till Red Bank och träffade Elli och Josse på "Broadway Diner" och satt där och snackade till strax innan 12am..

På fredagen efter att jag hade kört barnen till skolan, satte jag igång och gjorde mina sysslor så fort jag bara kunde.. När jag var klar med det åkte jag hem till Fair Haven-Tina för att säga "hejdå" till henne.. Ni ska veta att det inte är lätt att säga "hejdå" till sina vänner här.. Alla de svenska au pairerna man möter här, blir det närmaste man har hemifrån.. Det är mycket tack vare dem som det är så mycket lättare att vara här borta, för de gör att det inte känns som att man är så långt bort även fast man är det.. I alla fall så föll det ett par tårar ner för min kind när det var dags att krama om Tina för sista gången.. Varken Ellis, Tinas eller mina ögon var torra där när vi vinkade till varandra.. På kvällen då jag hade slutat jobba åkte jag hur som helst hem till Red Bank-Tina och hämtade upp henne.. Vi åkte till Monmouth Mall och gick och kollade på "HSM3" och den filmen var lika bra som de tidigare två.. Vet inte riktigt vad klockan hann bli när filmen var slut, men sent var det i alla fall, så jag körde hem Tina till sig och fortsatte själv hem till mig och gick och la mig och sov..

I lördags sov jag ut riktigt ordentligt och vaknade inte föräns vid 11.30am.. Tog det mest lugnt under resten av förmiddagen, tog en dusch och sen vid 3pm åkte jag hem till Tina och hämtade henne.. Styrde bilen mot mallet igen och gick runt där och tittade i affärer och sen åkte vi till godisaffären i Red Bank och köpte med oss lite gott innan vi fortsatte hem till Tina för att kolla på film hos henne.. Blev att vi bara tog det lugnt hemma hos henne under kvällen.. Umgicks lite med hennes värdföräldrar och satt lite på hennes rum och bara pratade.. Åkte hem till mig runt midnatt och kollade lite på tv, innan jag till slut kröp till sängs..

Söndagen spenderades här hemma.. Gick runt i pyjamasen hela dagen och låg bara i min säng och kollade på tv och fixade med datorn.. Helt galet jag vet, men jag orkade inte göra så mycket annat.. Kände för att ha en riktig latdag efter tre sena kvällar på rad, så då blev det så.. Tog inte på mig riktigt kläder föräns runt 6pm tiden (då jag bytte om till mjukisbyxor och den största långtröjan jag har), bara för att ungarna kom hem och min värdmamma hade bett mig jobba lite på kvällen då hon var borta.. Tidigt i säng blev det i alla fall för min del..

De två senaste dagarna har det inte hänt mycket.. Vardag igen och det innebär ju jobb som vanligt.. Vart en riktigt ruggig dag idag, på grund av att det regnat och varit kallt hela dagen.. Tydligen föll det lite snö i vissa delar av New Jersey, men inte här.. Här var det mest regn lite lätt blandat med slaskiga snöflingor.. Ingen värme har jag i bilen jag kör heller, för jag tror fläkten har pajat eller nåt.. Någon värme kommer inte och jag kan inte höra någon fläkt snurra runt, så min okvalificerade gissning är i alla fall att det har att göra med fläkten.. Får se om det går att fixa, annars kommer det vara em mycket kall Sara som hämtar ungarna från skolan på eftermiddagarna.. Uscha, det vill jag inte :/

Bilder från Fair Haven-Tinas sista dagar i USA..

Miss you so much already.. (På bilden från vänster: Red Bank-Tina, Fair Haven-Tina och Elli)

XOXO Sara

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det är väll tur att alla inte åker hem samtidigt. Då kan ni stötta varandra.

2008-10-29 @ 10:18:34
Postat av: Jeanette

Men gumman, när vi säger hejdå nästa gång. Blir det ju inte ett riktigt hejdå, utan ett vi ses snart igen :D



Love you my dear

2008-11-02 @ 03:11:21
URL: http://virrrpannan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0