Denna helgen

Söndag kväll igen och jag sitter åter och myser i min säng på mitt rum här i Staterna.. Saknar mitt egna rum hemma i Sverige hemskt mycket just nu, men dethär "skrymslet" får duga ett litet tag till.. Är ju inte så långt kvar nu tills jag kommer hem igen ("bara" 97 dagar)..

Så vad har helgen bjudit på då?? Jo, i fredags var det jobb och slit som vanligt under dagen och sen även lite på kvällen, eftersom min värdmamma tog med den lilla dottern samt två av hennes kompisar på bio.. Den stora tösen och jag hyrde en film och sen satt vi och myste under var sin filt i soffan och åt glass tills det var dags för henne att ta på sig pyjamasen och krypa ner i sängen och läsa.. Då min värdmamma och lilltjejen inte var tillbaka sa jag till stortösen att det var "okej" att hon läste tills de kom hem.. Tror klockan blev närmare 9.30pm eller nåt innan jag hörde att dörrarna där nere öppnades och de kom hem.. När jag var färdig för kvällen la jag mig i sängen och kollade på tv, tills jag var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna..

Gårdagen bjöd på lite jobb på morgonen/förmiddagen, fast bara typ två timmar.. Sen var jag ledig och då drog jag sjukt snabbt till IKEA och tillbaka, för jag var nämligen tvungen att byta ut en av de grejerna jag köpte förra helgen då jag av misstag köpt fel storlek.. Körde dit, byte ut min sak och körde tillbaka igen på två och en halv timme, vilket är helt otroligt snabbt, med tanke på att stället ligger cirka 50 minuter bort om man håller hastighetsbegränsningen (då kan ni nog räkna ut vad jag bröt för lag idag).. När jag kom tillbaka tog jag det lugnt på mitt rum och sen började jag jobba vid 4pm.. Min värdmamma åkte iväg till NYC på en date och jag och ungarna gjorde hemmagjord pizza.. Riktigt mums blev det, men vi hade oturen att råka utlösa brandlarmet mitt i allt ihopa :P Jag fick stå och leka "helikopter" (som ungarna så fint kallade det) och viska runt en diskhanduk där i luften för att få stopp på det.. Vi öppnade alla dörrna på nedervåningen också, för att få in frisk luft, men det blev så himla kallt i huset efter ett litet tag så vi stängde dem ganska snabbt igen.. Kollade på tv fram tills det var läggdags och sen såg jag till så de bytte om till pyjamas, borstade tänderna och tvättade sina ansikten.. Jag gav dem tillåtelse att läsa en liten stund, men sen vid 9pm var det "lights out".. Bunkrade upp med datorn, glass och en bra film där nere och mös under en filt.. Jag hade hyrt filmen "27 dressen" med Katherine Heigl och den var riktigt bra.. En typisk romantisk och komisk tjejfilm (mamma du borde verkligen se den).. Gick och la mig vid 11.30pm..



Idag har jag haft en riktig soffpotatis dag.. Har verkligen inte lyft fingret mer än jag behövt, men man behöver sådana dagar också.. Förmiddagen tillbringade jag på mitt rum, förutom när det var dags att intaga föda.. Blev även en skön dusch och sen vid 3pm tiden tog jag äntligen steget utanför dörren och körde först till banken för att ta ut lite pengar, sen till mataffären och införskaffa lite godis, McDonald's för middag och till sist till mallet för att gå på bio.. Kollade vad de visade för filmer och bestämde mig för att se "Beverly Hills Chihuahua".. Den var så otroligt gullig och hundarna var så söta allihop.. Många skratt blev det och även ett par tårar, då filmen huvadkaraktär hamnade i det ena värre trublet efter det andra.. Definitvt en film värd att se om man gillar hundar och snyftar historier..

Nu väntar jag på att det senaste avsnittet av "Desperate Housewives" ska börja och sen blir det nog sängen för min del tror jag.. Beror på om jag orkar se nya "Brothers and Sisters" eller inte..

Trevlig kväll allihop..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0