Dagen går mot sitt slut

Klockan är mycket och det är dags att krypa till sängs. Jag ligger redan nerbäddad i sängen med pyjamasen på och tänderna borstade. Snart ska jag ligga i djup sömn och bara drömma mig bort. Att sova är något av det bästa jag vet. Kroppen ligger där den ska i sängen, medan medvetandet är någon annan stans. Hela den tanke är ju bara så underbar.

Fast jag skulle aldrig vilja sova hela tiden, för det händer ju så mycket mer när man är vaken. Även fast man bara vill hoppa över vissa dagar och önskar att man aldrig hade vaknat, så finns det så många fina stunder som man skulle missat om man sov 24/7. Nä, lite av varje ska det vara. "Lagom är bäst" är det ju känt att vi svenskar säger ;P

Nu somnar jag snart med datorn i knät, så jag ska nog ta och stänga av och lägga undan den nu. Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0