Godnatt!

Ja, klockan börjar närma sig läggdags, men ett inlägg ska jag allt hinna med innan det är dags att bädda ner sig mellan lakanen. Eftermiddagen idag var väldigt seg och utdragen. Det hände inte så mycket och jag satt mest och lästa andras bloggar på internet. Tog i alla fall tjuren vid hornen så att säga och gjorde ett litet ryck med städningen som min moder bett mig göra. Jag känner mig extremt lat och omotiverad till allt just nu, men det kan nog bero på att mitt liv i stort sätt är ganska stilla stående för tillfället. I och med att jag inte har någon inkomst kan jag inte förhöja mitt humör med en shoppingrunda heller, så jag står mest och stampar på samma ställe känns det lite som.

Jag ska ta och ringa till kommunkontret här i Herrljunga imorgon och anmäla mig som timvikare på skolorna här i orten. Får se om det blir att jag får rycka in något där och då även tjäna en slant. Livet som arbetslös är verkligen ingeting jag rekomenderar, får nog faan känns livet ganska trist och meningslöst. Nu ska man ju inte se allting ur ett negativt perspektiv heller, utan det finns ju självklart bra saker med att bara gå hemma också. Jag har ju till exempel all tid i världen att bara följa alla mina favorit serier på tv och jag har ju kunnat komma till rätta här i Svealand relativt fort i och med att jag bara kunnat ta det lugnt. Jag har ju även kunnat fixa en himla massa saker som jag kanske inte annars hade hunnit med att göra.

Nä, usch och fy, nu kallar allt sängen på mig där bortifrån mitt rum (sitter i köket och skriver). Jag måste verkligen komma i säng tidigare än vad jag gjort hittills, för jag är alltid så himla trött på morgonen. Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0