Hej igen

Hemkommen från ICA nu och jag fick med mig ett par riktigt härliga frukter hem. Jag köpte bland annat en klase bananer och några äpplen, så nu ska här mumsas frukt. Det är mycket mer hälsosamt att ta en frukt om man blir lite småhungrig, än att käka kakor och godis som jag gör nu. Får helt enkelt ta och skärpa mig lite på den fronten.

När jag ändå var framme på ICA tänkte jag passa på att prata med chefen där om eventuell timanställning, men han var inte där så de bad mig återkomma imorgon. Det gjorde i och för sig inte så mycket, för när jag kom hem fick jag ett samtal från utbildningskontoret. De vill att jag ska jobba som "hjälpreda" åt en autistisk pojke imorgon mellan 14.00-16.00. Det blir ju bara två timmar, men det är alltid något. Får in en fot (eller kanske snarare en tå) i arbetslivet är ju alltid något ;P

Stressigt kommer det bli imorgon i alla fall, för jag ska vara i simhallen och ha hand om simträningen bara en kvart efter att jag har slutat vid 16-tiden. Jaja, det löser sig nog. I värsta fall får jag ju bli lite sen till simträningen, men det ska jag förhoppningsvis inte behöva.

Nu är det dags för mig att vika tvätten innan lilla mamma kommer hem. Ska även ner i källaren en sväng och kolla om det finns tvätt där nere som ska tvättas eller måste hängas upp. Kram

Frukt är riktigt gott och nyttigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0