Lördag 090110

God eftermiddag/kväll på er! "Busy, busy bee" kan man verkligen kalla mig för idag, för oj så jag har sprungit omkring högt och låg, ja överallt. Vaknade vid 8am tiden och körde då genast igång med dagens alla bestyr. Eftersom jag knappt hade packat något fram tills idag var det detta som stod högst på min lista över saker att göra. Vi kan ju säga att jag hade kvar mer saker än jag trodde att jag hade, så alla mina tre väskor är fulla till bristningsgränsen. Lyckligtvis så när jag vägde väskorna hemma så kommer jag lätt klara vikt gränsen. Hoppas bara att flygplatsen vågar är inställda på samma vis och inte är känsligare.

Tvättade även sänglakanen i sängen och dammsugade hela rummet. Min värdmamma blev jätte förvånad att jag gjorde allt detta bara för att jag skulle åka hem, men det är väl klart att man lämnar ett städat rum efter sig eller har jag fel? Hur som helst så gick jag och min värdfamilj ut på lunch tillsammans som en liten sista måltid. Det var mysigt, men samtidigt väldigt sorgligt. Efter det var det dags att packa in mina fulla och tunga väskor i bilen och sen började vi åka mot flygplatsen. Ju närmare Newark Liberty International Airport vi kom desto starkare kunde jag känna en olustig känsla bygga upp inom mig och väl framme vid terminal B kände jag nästan för att spy. Jag mådde så dåligt för nu var det dags. Nerverna och upprymdheten som har byggts upp kom till sitt klimax och jag ville bara lägga benen på ryggen och fly därifrån. Kände helt ärligt för att hoppa in i bagaget och gömma mig där. Nu vill jag inte att ni ska missförstå mig. Självklart är jag helt överlycklig att jag ska få åka hem och jag kommer träffa alla mina nära och kära igen, men samtidigt känns det lite läskigt. USA har varit mitt hem nu i över ett års tid och Sverige som en gång var mitt hem och något familjärt är nu något läskigt och främmande. Sa i alla fall "hejdå" och "på återseende" till familjen och sen tog jag mitt pick och pack och gick in på terminalen.

Och det är där jag sitter nu. På golvet, på våning tre i terminal B. Inte vidare bekvämt, men man tager vad man haver som man säger :P Jag har inte fått checka-in mina väskor än, men om lite mer än timme så öppnar de och då ska jag springa dit och bli av med åbäkena. Nu har ni fått en liten update i alla fall. Nästa gång jag skriver är jag förhoppningsvis i min mosters lägenhet i Stockholm och njuter av att vara tillbaka i mitt födelseland. Ta hand om er tills dess. Kram

Mina avskedspresenter till familjen. De ser precis ut som dem; en mamma, en storasyster, en lillasyster och en katt :D

I'm gonna miss them so much!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0