Måndag 090126

Måndag igen och tillbaka till vardagen, efter en super rolig helg. Det blev många härliga skratt och fantastiskt umgänge. Lördagskvällen bjöd bland annat på bowling med vännerna i Borås. Det var hur kul som helst, fast jag måste verkligen få säga att det bästa på hela kvällen var när vi var hemma hos Goman. Utekvällar i all ära, men en hemmafest slår verkligen allt. Man kan vara sig själv och bara skratta ihjäl sig av alla dumma upptåg som folk kommer på. En riktigt lyckad lördag alltså.

Igår var jag iväg och simtränade mellan 11.30 och13.00. Det var väldigt skönt, men samtidigt otroligt jobbigt, med tanke på att jag inte tränat över huvudtaget på över ett års tid. Underbart att komma igång igen i alla fall och det kommer ju bara gå lättare med tiden ju mer jag kommer tillbaka till att träna. Simning är ett riktigt bra motionssätt också ;P Satt en stund i bastun efteråt och fick jag snabbt skynda hem, äta middag och sen bar det av hem till Sara där vi skulle spela in en "stop-motion"-film. Vi byggde upp figurer av lera och klippte ut kulisser i kartong och sen började vi det tidskrävande arbetet med att börja göra filmen. För er som inte vet vad en "stop-motion"-film är, så innebär det att man tar en himla massa kort på sina figurer medan man flyttar dem en millimeter i taget mellan varje bild. Efter det klipper man ihop alla bilder och får då sedan en film utav detta. Väldigt kul och intressant, men ack så mycket arbete det är för så lite film. Vi tog nog mellan 70-100 bilder igår och när vi kollade igenom det blev det bara tre sekunders film. Alltså nästan ingenting. Vi är långt ifrån klara med filmen, så förhoppningsvis får vi ihop några sekunder till.

Idag ska jag inte företa mig så mycket hade jag inte tänkt. Ska dammsuga av huset lite lätt, men utöver det blir det rätt slappt idag. Jag har börjat kolla upp vilka kursen som komvux erbjuder här i Herrljunga och det blir nog eventuellt att jag börjar läsa Matematik A och B samt Historia A. Känner att jag måste läsa upp några av mina betyg och även komplettera med några kurser som jag aldrig läste på gymnasiet. Har dock inte bestämt om jag ska läsa på distans eller ej ännu, men det lutar åt att jag kommer göra det.

Bild från i lördags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0