Onsdag 090107

God kväll kära läsare! Jag ber om ursäkt för ett såpass sent första inlägg idag, men jag har verkligen sprungit runt som en tok idag. Återkommer till det senare, men först ska jag berätta om kvällen igår.

Som sagt hade jag planer på att möta mina svenska tjejer mellan någon gång mellan 7pm - 8.30pm. Tina kunde dessvärre inte följa med, men jag, Elli och Josse drog i alla fall till Starbucks vid "the Groove". Vi satt där och konverserade och hade det trevligt till klockan 9pm då stället stängde. Väldigt tidigt för ett fik att stänga kan tyckas, men så var det i alla fall. Vi stod utanför och fortsatte prata en stund, men sen blev det helt enkelt för kallt så vi kramade om varandra och sa hejdå. Sista gången jag ser dem här i Staterna antagligen, men vi kanske ses hemma i Svearike någon gång i framtiden ;P

Idag vaknade jag vid 6.50am och var så himla trött att jag nästan somnade om så fort jag hade stängt av väckarklockan. Lyckades som tur var dra mig ur sängen och få iväg ungarna till skolan i tid. Efter det har det varit full rulle hela dagen. På förmiddagen han jag med att ta katten till vetrinären (igen) och även inhandla lite ingredienser till kvällen middag. Sen åkte jag iväg till mallet för att en sista gång strosa runt där och kolla in utbudet. Tyvärr hade de ingenting som intresserade mig denna gången vilket i och för sig är bra, men lite trist. Hittade i alla fall avskedspresenterna till familjen, så nu är det gjort och jag behöver inte oroa mig över det mer. Yes! Åkte och hämtade upp ungarna från skolan och en timme senare körde jag iväg dem till hebreskolan (där de fortfarande är).

Nu håller jag på och gör iordning middagen som består av honungs och senaps marinerad kyckling och potatisklyftor samt ärtor. Ska ta och lägga in receptet till detta lite senare ikväll när jag har slutat jobba, för nu måste jag dra. Ha det nu bäst och tack för alla fina kommentarer. Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0