Framtidsdrömmar

Hallå! Jag är fortfarande helt i extas över att de ringde från utbildningskontoret och ville att jag skulle jobba imorgon. Det kanske låter jätte konstigt att man blir så glad över att bara få jobb i två timmar, men om man är arbetslös som jag är så uppskattar man även det lilla. Jag hoppas verkligen att detta är starten på något nytt nu och jag får fler arbetstillfällen. Ju mer jag arbetar, desto mer lön får man ju och då kanske jag snart kommer kunna flytta hemifrån på riktigt. Jag är så himla sugen på att skaffa en egen lägenhet som är bara min.

Ja, drömma kan man ju få göra i alla fall. Fast jag har ju i och för sig känt för att bo i ett efter place ett bra tag nu. Det är inte för att jag inte trivs hemma hos mina föräldrar, utan helt enkelt för att jag känner att jag är vuxen nu och för gammal för att bo hemma hos mamma och pappa. Det finns säkert de som tycker att man aldrig blir för gammal för att bo hos sina föräldrar, men jag känner att jag är vid den platsen i mitt liv då jag helt enkelt vill börja ett nytt kapitel. Nu när jag bor hemma igen så har allting i stort sätt gått tillbaka till hur det var innan jag ens åkte till USA och jag vill inte gå bakåt utan alla mina sinnen säger mig att det är dags att ta nästa steg ut i vuxenvärlden. Jag är inget barn längre, utan det är hög tid att jag påbörjar resten av mitt liv!

Sara som liten och Sara som stor :D

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är det roligt att få jobba!!! Jag gillar när förskolor ringer mig när jag är ledig från Högskolan =)... hehe.,.

2009-01-28 @ 15:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0