Hej bloggen!

Nu är det snart dags för mig att gå och lägga mig, för fy vad trött jag är. Det här med tidsomställningar och flygresor utan sömn är inget roligt alls, men det är det lätt värt. Det är så skönt att vara tillbaka i Sverige, även fast jag självklart även saknar USA och min kära värdfamilj lite grand. Om man ska tro på andra au pairer som redan har varit hemma ett tag, så kommer inte den riktiga saknaden efter enkelheten i Amerika föräns efter en till två veckor. Alltså lagom till då man verkligen har insett att man faktiskt är hemma igen.

Kvällen har jag spenderat med en massa godis och Fanta Exotiska Frukter framför datorn. Jag har kollat på fredagens avsnitt av "Let's Dance" på internet och det verkar som att det kommer bli en mycket intressant säsong. Det är många roliga personligheter med och David Hellenius är lika kvick och rolig som alltid. Där emot hade jag ju totalt missat att Agneta Sjödin inte längre var den kvinnliga programledarhalvan av programet, utan att Jessica Almenäs nu står bredvid Hellenius sida och tydligen gör detta för andra säsongen i rad. Vad mycket man missar när man är borta så länge som jag har varit och ändå har jag försökt hänga med så gott det gått. Alla nyheter når ju dock inte aftonbladet.se eller expressen.se, så då blir ju det hela lite svårare.

Nog om det nu, för jag tänker faktiskt ta och byta om och ta på mig pyjamasen snart. Det är ju en dag imorgon också och ju snabbare jag ställer om till svensktid, desto snarare kan jag ta tag i mitt liv igen och komma igång med allt som jag måste göra. Det är jobbansökningar som ska skrivas, folk som ska pratas med och en himla massa annat, så jag kan starta upp mitt liv i Sverige igen. Det har ju i stort sätt legat i dvala i nästan ett och ett halvt år, så det är dags för det att vakna nu och börja rulla på igen. Got to go för alla bara klagar på att jag sitter här och skriver och att jag borde vara lite social. Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0